سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
   

<ورود شما را به این وبلاگ  تبریک عرض می کنیم >      

مهستی رفت و از او خاطرهایش ماند در مورد مرگ مهستی اطلاعات کاملای - زیر اسمون شهر بیغرد دوست داشتنی
http://www.bigherdlove.parsiblog.com
سخن هفته: پرخوری مایه دوری از خداوند است که به سرپیچی کردنها نیرو می بخشد؛ پس شکمهایتان را اپر نکنید که نورحکمت در سینه هایتان خموش می شود  پیامبر خدا صلی الله علیه و آله









 WelCome To WeBlOg

ورود شما را به این وبلاگ 

خوش آمد می گوییم

خانه
مدیریت وبلاگ
پست الکترونیک
شناسنامه

:: کل بازدیدها :: 
30133

:: بازدیدهای امروز :: 
0

:: بازدیدهای دیروز :: 
2


:: درباره من :: 

مهستی رفت و از او خاطرهایش ماند در مورد مرگ مهستی اطلاعات کاملای - زیر اسمون شهر بیغرد دوست داشتنی
ابراهیم
من ابراهیم اسفندیاری اهل شیراز هستم هدف از تاسیس این وبلاگ ابراز علایق شیخصی در اینترنت و مطالب جذاب آن

:: لینک به وبلاگ :: 

مهستی رفت و از او خاطرهایش ماند در مورد مرگ مهستی اطلاعات کاملای - زیر اسمون شهر بیغرد دوست داشتنی

::آرشیو وبلاگ ::

تابستان 1386

:: جستجو در وبلاگ ::

:: اشتراک درخبرنامه ::

 

طراحی توسط

ابراهیم اسفندیاری

 

 چهارشنبه 86/4/6 ::  ساعت 11:31 عصر:: توسط :ابراهیم اسفندیاری

مهستی ! وداع با زندگی !


شانه هایت را برای گریه کردن دوست دارم

 

مهستی، خواننده ایرانی درگذشت

 

مهستی، خواننده ایرانی در سن شصت سالگی به دلیل ابتلا

 به سرطان در لس آنجلس درگذشت.

 

TinyPic image

 

خبر درگذشت این خواننده قدیمی ابتدا در رسانه های فارسی زبان منتشر شد، وی از مدتها قبل به دلیل ابتلا به سرطان روده بیمار و بستری بود.

خدیجه دده بالا که بعدها با روی آوردن به خوانندگی نام هنری مهستی را برای خود برگزید، در سال 1946(1316) متولد شد. در نوجوانی استعدادش برای خوانندگی توسط پرویز یاحقی کشف شد.

نخستین آوازهای او در مجموعه گلها به کارهای او اعتبار بخشید و او را به خواننده ای محبوب در دهه های چهل و پنجاه بین مردم بدل ساخت و به علاوه راه را برای ورود خواهر بزرگترش، هایده به عالم خوانندگی نیز باز کرد.

کمی پس از انقلاب اسلامی ایران، وی به بریتانیا رفت و پس از چند سال به آمریکا مهاجرت کرد. در سال 2005 نیز در این کشور توسط جمعی از ایرانیان از وی برای 35 سال فعالیت در زمینه موسیقی سنتی و پاپ ایرانی تقدیر به عمل آمد.

از وی 35 آلبوم موسیقی منتشر شده که اغلب آنها با استقبال روبرو شده است.

و باز هم در جای دیگه آمده که :

گزارش ها حاکی است که "مهستی" خواننده مشهور ایرانی روز 25 ژوئن درگذشت. مهستی که نام اصلی اش خدیجه (افتخار) دده بالا بود در سال 1946 به دنیا آمد و روز دوشنبه در سن 60 سالگی بر اثر ابتلا به بیماری سرطان فوت کرد.

مهستی کار خود را در برنامه معروف گل های رنگارنگ رادیو ملی ایران با آهنگ "آنکه دلم را برده خدایا" آغاز کرد.

گفته می شود که هایده، خواهر مهستی، کار خود را پنج سال پس از او آغاز کرد.
در طول 35 سال کار خوانندگی، مهستی آهنگ های ماندگار بسیاری اجرا کرد.

او در ماه مارس 2007 اعلام کرد که از چهار سال پیش به بیماری سرطان مبتلا شده است. او در سال های پیش از مرگ در "سنتا روزا" در کالیفرنیا با دخترش سحر و همسرش ناصر و دو فرزند دیگرش زندگی می کرد.

 

ترانه ها گاهی اوقات ماندگارترین بخش حافظه آدم هستند، بخشی از حافظه که بدون هیچ زحمتی به یاد می آیند و زیر لب تکرار می شوند و می توانی آنها را هزار بار بخوانی و در کنار هر ترانه کلی یادگارهای ذهنی از خاطرات خوب و بد زندگی است که همراه با کلمه ها و آهنگ ترانه در ذهن می آیند و با آن می توانی بخندی و گریه کنی و به شانه هایی فکر کنی که برای گریه کردن کم آورده ای.

هایده وقتی رفت، این ترانه را برای ذهن همه ما فارسی زبانها به یادگار گذاشت و گذاشت تا در آن روزهای سخت دلتنگی بتوانیم زمزمه کنیم که شانه هایت را برای گریه کردن دوست دارم... امروز خبر مرگ مهستی را شنیدم و بی اختیار یادم افتاد که مهستی این ترانه هایده را پس از مرگ خواهرش برای او خوانده بود. گاهی اوقات فکر می کنم ترانه خوانان جزو مهم ترین انسانهای زندگی ما هستند، کسانی که می آیند و در حافظه ما و دل ما می نشینند و انگار که هیچ مرگی نمی تواند ترانه را بمیراند. گاهی می شود « آسمون با من و تو قهره دیگه» را به یاد آورد و زیر لب خواند و به آسمانی که با من و تو قهر کرده است فکر کرد.

گاهی می شود زیر لب گفت: وقتی نیستی زندگی فرقی با زندون نداره و به بیست سالگی برگشت و به روزهای تبداری فکر کرد که گاهی شیرین ترین خاطره ایست که مزمزه می کنیم. می شود چشم را بست و به عزیزی فکر کرد و زیر لب خواند که کی اشکاتو پاک می کنه شبها که غصه داری....

مهستی دیروز رفت، صدایش همیشه در حافظه ما خواهد بود و همیشه می توانیم بخوانیم که این دل و دل و دل کشت منو

عکس هایی به یاد ماندنی از مهستی

http://www.fotothing.com/photos/c20/c20d59a8ece9ca64017647317df6e396.jpg

http://www.fotothing.com/photos/134/134b3b5fab618ff9513d2adad16ed9a7.jpg

http://tinypic.com/686mmd.jpg

http://salvatoreh.persiangig.com/image/pics/Mahsti01.jpg

http://ax.tirip.com/res/l/3847314.jpg

http://www.geocities.com/dariomahasti/mahasti-del-o-del2.jpg

 

گلچین آهنگهای مهستی !

برای دانلود بر روی اسم آهنگ راست کلیک کرده و گزینه save az را بزنید

عزیز رفته

آخرین

آی بهاره

آیینه شکسته

اسیر

از خدا خواسته

بارون احساس

بگو باز

بنویس

بشین کنار من

بیا بنویسیم

چراغ

در بسته

دلم تنگه

دلم

دنباله چی میگردی

دنیا

دوست من

عید من و تو

امتحان

گله دارم

قدیما

هزار بونه

جدایی

کاش

خوب من

کجا رفتی

لبخند

من تو را آسان

مهمان نوازی

میخونه بی شرابه

میترسم

مسافر

نمیبخشم

پشیمان

سایه عشق

سایه

سراب عشق

سپیده دم

شب عید

شب عید 2

تو بزن تا من برقصم

وداع


¤ نویسنده: ابراهیم

نوشته های دیگران( )



3مطالب پیشین سایت